تبلیغات
آموزش دیجیتال مارکتینگ - تفاوت بازاریابی الكترونیكی با بازاریابی اینترنتی چیست؟

تفاوت بازاریابی الكترونیكی با بازاریابی اینترنتی چیست؟

نویسنده : smsbaz smsbazi جمعه 26 آبان 1396 12:05 ب.ظ  •   

می‌توان بازاریابی الكترونیك را به این‌ شكل تعریف كرد:

 
اداره ارتباط متقابل مشتری در یك محیط پیشرفته‌ی رسانه‌ای به منظور كسب سود برای شخص یا سازمان مربوط.

بازاریابی الكترونیكی یك عملكردی خاص كه تنها با فروش محصولات و خدمات در ارتباط باشد نیست. بلكه فرآیندی مدیریتی است برای اداره كردن ارتباط ایجاد شده میان سازمان و مشتری. عملكرد بازاریابی الكترونیك را می‌توان در سه بخش زیر معرفی و دسته‌بندی كرد:

 
1- یكپارچگی: بازاریابی الكترونیك تمامی مراحل فروش توسط شركت و همچنین فروش از طریق نمایندگی‌‌های شركت را به صورت یك فرآیند یكپارچه دربرمی‌گیرد.
 
2- میانجی‌گری(واسطه گری): بازارایابی الكترونیك میزان نیاز و خواسته‌ی مشتریان شركت را با میزان تولید و ظرفیت ارایه‌ی خدمات توسط شركت كنترل می‌كند.
 
3- واسطه‌گری: بازاریابی الكترونیك میان بخش‌های مختلف شركت از جمله بخش‌های مالی و سرمایه‌گذاران خارجی نقش واسطه را بازی می‌كند.
 
بازاریابی اینترنتی چیست؟
 
بازاریابی اینترنتی كه به آن بازاریابی الكترونیكی، بازاریابی تحت وب یا بازاریابی آنلاین گفته می شود، به كسب در آمد، فروش محصولات و ارائه خدمات از طریق اینترنت اطلاق می شود. بازاریابی اینترنتی حوزه وسیعی می باشد چراكه نه تنها شامل بازاریابی از طریق اینترنت می شود، بلكه شامل كلیه فعالیتها و بازاریابی ها از طریق ایمیل و دیگر وسایل از راه دور است.
 
مدیریت داده های مشتریان و ارتباط الكترونیكی با مشتریان نیز در حوزه بازاریابی اینترنتی خلاصه می شود. بازاریابی اینترنتی، ویژگیهای فنی و خلاقانه اینترنت را با هم گره می زند كه شامل طراحی، توسعه، تبلیغات و فروش است.
 
پیدایش اینترنت، این امكان را تقریبا برای همگان بوجود آورده است كه هر كسی كالاها، محصولات یا خدمات خود را تنها با فشار چند كلیك از سوی خریداران بفروش برساند. بازاریابی اینترنتی، ذاتا ادامه ای از بازاریابی سنتی در سالهای گذشته است. فروش از طریق اینترنت، برای كلیه كسب و كارهای كوچك و بزرگ می تواند سودمند باشد. تنها می بایست نكاتی را رعایت كرد كه هسته اصلی بازاریابی اینترنتی را تشكیل می دهند.
 
بسیاری از مردم بر این تصور اشتباهند كه یك بازاریاب اینترنتی یا آنلاین، حتما بایستی دارای سایت باشد. چنین تصوری واقعا بسیار دور از حقیقت است. روزانه بیش از میلیونها سایت اینترنتی بوجود می آید. واقعیت آنست كه بازاریابی اینترنتی چیزی فراتر از ثبت دامنه، خرید هاست، و بروز رسانی مطالب سایت است. بازاریاب اینترنتی، عملا می بایست مهارت زیادی در طراحی استراتژی و بهره برداری از علم بازاریابی بصورت آنلاین داشته باشد.
 
موفقیت در كسب و كار اینترنتی، نیازمند داشتن تیمی برای این منظور است. رقابت در دنیای اینترنت بینهایت مشكل است ولی مهم است تا جایگاه فعلی خود را همواره بدست آورید. یك كسب و كار موفق در اینترنت، اصلا قابل مقایسه با یك كسب و كار موفق در دنیای واقعی نیست. اختیاراتی كه شما در یك كسب و كار اینترنتی موفق دارید چه از لحاظ فضا و چه از لحاظ تعداد مشتریان بالقوه، قابل مقایسه با اختیاراتتان در یك كسب و كار محلی موفق نیست. در دنیای اینترنت، از لحاظ تئوری، محدودیتی برای تعداد مشتریان شما وجود ندارد، چیزی كه در یك كسب و كار محلی بچشم نمی خورد.

می‌توان بازاریابی الكترونیك را به این‌ شكل تعریف كرد:

 
اداره ارتباط متقابل مشتری در یك محیط پیشرفته‌ی رسانه‌ای به منظور كسب سود برای شخص یا سازمان مربوط.

بازاریابی الكترونیكی یك عملكردی خاص كه تنها با فروش محصولات و خدمات در ارتباط باشد نیست. بلكه فرآیندی مدیریتی است برای اداره كردن ارتباط ایجاد شده میان سازمان و مشتری. عملكرد بازاریابی الكترونیك را می‌توان در سه بخش زیر معرفی و دسته‌بندی كرد:

 
1- یكپارچگی: بازاریابی الكترونیك تمامی مراحل فروش توسط شركت و همچنین فروش از طریق نمایندگی‌‌های شركت را به صورت یك فرآیند یكپارچه دربرمی‌گیرد.
 
2- میانجی‌گری(واسطه گری): بازارایابی الكترونیك میزان نیاز و خواسته‌ی مشتریان شركت را با میزان تولید و ظرفیت ارایه‌ی خدمات توسط شركت كنترل می‌كند.
 
3- واسطه‌گری: بازاریابی الكترونیك میان بخش‌های مختلف شركت از جمله بخش‌های مالی و سرمایه‌گذاران خارجی نقش واسطه را بازی می‌كند.
 
بازاریابی اینترنتی چیست؟
 
بازاریابی اینترنتی كه به آن بازاریابی الكترونیكی، بازاریابی تحت وب یا بازاریابی آنلاین گفته می شود، به كسب در آمد، فروش محصولات و ارائه خدمات از طریق اینترنت اطلاق می شود. بازاریابی اینترنتی حوزه وسیعی می باشد چراكه نه تنها شامل بازاریابی از طریق اینترنت می شود، بلكه شامل كلیه فعالیتها و بازاریابی ها از طریق ایمیل و دیگر وسایل از راه دور است.
 
مدیریت داده های مشتریان و ارتباط الكترونیكی با مشتریان نیز در حوزه بازاریابی اینترنتی خلاصه می شود. بازاریابی اینترنتی، ویژگیهای فنی و خلاقانه اینترنت را با هم گره می زند كه شامل طراحی، توسعه، تبلیغات و فروش است.
 
پیدایش اینترنت، این امكان را تقریبا برای همگان بوجود آورده است كه هر كسی كالاها، محصولات یا خدمات خود را تنها با فشار چند كلیك از سوی خریداران بفروش برساند. بازاریابی اینترنتی، ذاتا ادامه ای از بازاریابی سنتی در سالهای گذشته است. فروش از طریق اینترنت، برای كلیه كسب و كارهای كوچك و بزرگ می تواند سودمند باشد. تنها می بایست نكاتی را رعایت كرد كه هسته اصلی بازاریابی اینترنتی را تشكیل می دهند.
 
بسیاری از مردم بر این تصور اشتباهند كه یك بازاریاب اینترنتی یا آنلاین، حتما بایستی دارای سایت باشد. چنین تصوری واقعا بسیار دور از حقیقت است. روزانه بیش از میلیونها سایت اینترنتی بوجود می آید. واقعیت آنست كه بازاریابی اینترنتی چیزی فراتر از ثبت دامنه، خرید هاست، و بروز رسانی مطالب سایت است. بازاریاب اینترنتی، عملا می بایست مهارت زیادی در طراحی استراتژی و بهره برداری از علم بازاریابی بصورت آنلاین داشته باشد.
 
موفقیت در كسب و كار اینترنتی، نیازمند داشتن تیمی برای این منظور است. رقابت در دنیای اینترنت بینهایت مشكل است ولی مهم است تا جایگاه فعلی خود را همواره بدست آورید. یك كسب و كار موفق در اینترنت، اصلا قابل مقایسه با یك كسب و كار موفق در دنیای واقعی نیست. اختیاراتی كه شما در یك كسب و كار اینترنتی موفق دارید چه از لحاظ فضا و چه از لحاظ تعداد مشتریان بالقوه، قابل مقایسه با اختیاراتتان در یك كسب و كار محلی موفق نیست. در دنیای اینترنت، از لحاظ تئوری، محدودیتی برای تعداد مشتریان شما وجود ندارد، چیزی كه در یك كسب و كار محلی بچشم نمی خورد.


برچسب ها: بازاریابی الكترونیكی ، بازاریابی اینترنتی ،
آخرین ویرایش: - -

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر